14 Mart 2009 Cumartesi

ETİMEK TATLISI


Uzun zamandır yapmak istediğim ve bi türlü kısmet olmayan etimek tatlısını ilk kez deniyorum her ne kadar şerbetli tatlıları pek tercih etmesem de üzerindeki muhallebi beni ikna etti :D eşim ve ben tatlıyı çok beğendik denemenizi tavsiye ediyorum ....

Malzemeler

1 paket tuzsuz etimek
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
3.5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
1 pk vanilya
1 pk toz kremşanti
2 yk.margarin
ufalanmış kakaolu bisküvi

Yapılışı

1 su bardağı toz şeker teflon tencerede eritilip karamelize edilir(yakmamaya özn gösterin sonra acı tad olusabilir.) ve ocaktan alınıp 2 dk kadar dinlendirilir diğer yandan su ilave edilip sürekli karıstırılıp serbet haline gelene kadar ocakta kaynatılır.diğer yandan tuzsuz etimekler borbama dizilir.pişen şerbet sıcakken etimeklerin üzerine dökülür.sonra tencereye sütü 1 su bardağı şekeri ve un katıp kıvam alana kadar karıştırılır kıvamı olduktan sonra içine 2 yemek kaşığı margarin ve vanilya ilave ediip karıştırılır.sonra ocaktan alınıp krem şanti dökülüp mikserle 5 dk kadar çırpılır ve etimeklerin üzerine yaylır ve soğuması beklenir soğuduktan sonra toz haline getirilmiş kakaolu bisküviler muhallbinin üzerine serpilir ve buzdolabında bekletilip servis yapılır.
afiyet olsun...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Elifim buda çok değişik gözüküyorr hiç denemedim ama bunuda denemek istiyorum ellerine sağlık canımcım...

mavi sofra dedi ki...

Saol bitanem tavsiyem şekeri fazla yakma sonra şerbetinde acımsı tat olabilir.

birsence dedi ki...

elifciğim şerbetli tatlılar tam bana göre ...nefis görünüyor...elelrine sğlık....öpüyorum seni...

mavi sofra dedi ki...

teşk.ederim cnm begenmene sevindim
bende öpüyorum seni:)

Adsız dedi ki...

HEM PRATİK HEM LEZZETLİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

mavi sofra dedi ki...

Teşk.ederim kardelencim.

Unknown dedi ki...

elifcim artık sayfalarınızı güncellemelisiniz canım artık bende varım :)))

mavi sofra dedi ki...

kibelecim tanıyamadım ama evt haklısın uzun zamandır güncelleme yapamadım :) inşş en kısa zamanda tariflerim le tekrar burdayım....